Recensie MotoGP 15

Producent: Milestone
Adviesprijs: €59,99
PEGI: 3

Verkooptekst fabrikant: Een grote stap nemen is het doel van MotoGP 15. Ervaar deze nieuwe, spannende race game met extra features.
Klopt dit? Absoluut. MotoGP 15 is zeker een aanrader voor de liefhebber van realistische, uitgebreide racegames!

Recensie MotoGP 15

Recensie MotoGP15Deze recensie van MotoGP 15 is door ons getest op de Sony PlayStation 4 en Xbox One. Deze game is nog maar kort geleden gereleased, op 24 juni, en vormt de derde game van de MotoGP-serie van producent Milestone. Benieuwd naar wat deze gloednieuwe game jou te bieden heeft? Lees hieronder onze ervaringen!

Over MotoGP 15

Voordat we in details treden over deze game, gooien we het hoge woord er maar meteen uit: MotoGP 15 is een ontzettend gaaf spel! Wij testten dit spel op een groot beeldscherm wat resulteert in een bijzonder
realistische ervaring, mede doordat de graphics zo scherp op je beeldscherm weergegeven worden. Het gras, het wegdek, de motoren, maar ook de bewegingen die de racers maken. Het ziet er allemaal uit alsof je daadwerkelijk naar MotoGP op de televisie kijkt. Leuk detail is dan ook dat er echte coureurs zijn gebruikt om deze game zo realistisch mogelijk te krijgen. Fantastisch natuurlijk wanneer je gek bent van motorsport!

recensie MotoGP 15Wat verder opvalt zijn de vele mogelijkheden die dit spel kent. Zo heb je de mogelijkheid te kiezen uit vele motoren en bijbehorende onderdelen. En of dat nog niet genoeg is, kun je ook de coureur eruit laten zien zoals jij wilt. Extra bijzonder hierbij is de zogeheten Helmet Editor, waarbij je je eigen helm kunt samenstellen. Heel gaaf en al helemaal wanneer je online met vrienden speelt, aangezien ze het dan nog beter door zullen hebben wanneer je ze weer voorbij gaat! Vanzelfsprekend geeft je dit ook de optie om jouw uiterlijk helemaal af te stemmen op je motor (of andersom natuurlijk). Dit geeft het spel wel een extra dimensie ten opzichte van spellen waarbij de mogelijkheden wat betreft het uiterlijk wat minder uitgebreid zijn.

Wanneer we gaan kijken naar de mogelijkheden binnen het racen zelf, zien we dat je ervoor kunt kiezen om direct te gaan spelen of eerst een team op te zetten. Je kiest hierbij onder andere een motor en
sponsor uit ­waarmee je wilt racen. Naarmate je als speler beter wordt, krijg je net als echte coureurs de mogelijkheid om nieuwe sponsorcontracten te tekenen. Des beter je gaat racen, des beter de aanbiedingen worden die je van sponsoren ontvangt. Hetzelfde geldt voor het team waarvoor je rijdt: als je prestaties beter worden, kun je rekenen op aanbiedingen van andere teams. Zo werk je als speler echt aan je eigen motorcarrière en probeer je natuurlijk de allerbeste te worden!

Wat we verder niet onbenoemd willen laten is het bijzondere ‘Beat the Time’, een apart onderdeel van MotoGP 15. Wat kan je als speler hierbij verwachten? ‘Beat the Time’ draait om het verbreken van records van anderen. Met steeds andere motors dien je op verschillende circuits te laten zien wie de beste racer is. Een enorme uitdaging waar je ongetwijfeld veel plezier uit zult halen.

Conclusie recensie MotoGP 15

Recensie MotoGP 15MotoGP 15 is een spel waar je als liefhebber van racegames ontzettend blij van wordt! Zoals hierboven beschreven bevat het spel ongekend veel mogelijkheden, waardoor je er nauwelijks uitgekeken op raakt.

Het spel is beschikbaar voor Playstation 3, Playstation 4, Xbox One, Xbox 360, Windows PC en Steam.

We hebben dit spel laten testen door kinderen tussen de 7 en 15 jaar en een redactielid. Wat opviel is dat met name de oudere kinderen meer gebruik maken van de vele opties welke het spel biedt buiten het racen om. Denk hierbij aan het werken aan het uiterlijk van de motor en de coureur, maar ook aan het bouwen aan de motorcarrière. De wat jongere kinderen halen meer plezier uit het racen zelf en brengen het liefst zoveel mogelijk tijd op het circuit door.

Samenvattend kunnen we zeggen dat MotoGP 15 een goede gameplay heeft en geweldige graphics. Al met al kan geconcludeerd worden dat MotoGP 15 een fantastisch spel is voor jong en oud. SpeelgoedMagazine.nl beloont dit spel met een zeer verdiende negen.

MotoGP 15 voor de PlayStation, Xbox en PC koop je hier: MotoGP 15

Waardering door SpeelgoedMagazine.nl: 9/10

[Total: 2 Average: 5]