Recensie Emotify

Recensie Emotify

Product: Emotify
Producent: Koninklijke Jumbo
Adviesverkoopprijs: €24,99
Leeftijdscategorie: 10+

Verkooptekst fabrikant: Een danseres, een aapje dat zijn ogen afdekt, een lachend drolletje… Emoticons zijn de taal van de toekomst. Eindelijk is er een spel met emoticons: EMOTIFY! Met zes leuke categorieën: Vrije tijd, personen, plaatsen, acties, merken en vrienden. Leer de taal van de emoticons en win het spel! Ben jij klaar voor de uitdaging van Emotify?
Klopt dit? Jaaa! Wij zijn klaar voor de uitdaging van Emotify!

Recensie Emotify

Recensie EmotifyIedereen kent wel een emoticon. Of het nu een lachende smiley is, een duim, een smiley met uitstekende tong of een zoen. De emoticons zijn niet meer weg te denken en worden vaak gebruikt in bijvoorbeeld Whats App conversaties. Hiermee laat je je gevoelens zien op een leuke manier. Maar wat als je alleen maar in emoticons zou kunnen communiceren? Probeer het maar met Emotify, het nieuwe emoticon spel van Koninklijke Jumbo!

Over Emotify

In de doos van Emotify zit twee schermen, 350 tweezijdige EMOTI-fiches, een draaischijf, een zandloper van 120 seconden, een zakje, twee schrijfborden en twee uitwisbare stiften. Emotify kun je met vier tot twintig spelers spelen. Om het spel te beginnen maak je twee teams van twee of meer spelers en leg je de draaischijf en het zakje met EMOTIS in het midden van de tafel. Vervolgens krijgt ieder team een schrijfbord, een stift en een scherm. Ieder team neemt nu zonder te kijken tien EMOTI-fiches uit het zakje en legt ze achter het scherm.

Het team dat aan de beurt is kiest een speler die de wijzer van de draaischijf laat draaien en de opdracht uitvoert. Als de wijzer van de draaischijf naar een tema wijst draai je de zandloper om en de gekozen speler legt achter zijn scherm een rijtje EMOTIS waarmee het gekozen onderwerp binnenin het thema uitgebeeld kan worden. Schrijf het antwoord op het schrijfbord zonder dat de andere spelers het kunnen zien. Haal het scherm weg en de andere leden van het team moeten nu binnen de tijd raden wat het is. Er mag maar één antwoord worden gegeven. Wanneer het team het goed raadt, worden de gebruikte EMOTIS uit het spel gehaald en is het andere team aan de beurt. Wanneer het team het niet raadt, pakken ze zonder te kijken zoveel EMOTIS uit het zakje als ze in deze beurt hebben gebruikt. Bovendien mag de tegenstander in de rebound het antwoord geven. Geef je in de rebound het antwoord dan mag je zoveel EMOTIS weglegen als het andere team heeft gebruikt in deze beurt. De beurt gaat nu naar het team dat net niet aan de beurt was.m

Wanneer de wijzer niet naar een thema wijst maar naar een speciaal vak geldt het volgende:

Vrij thema: nu mag je zelf een thema kiezen
Weggeven: geef één van je EMOTIS aan de tegenstander
Verwijderen: verwijder één van je EMOTIS uit het spel
Omwisselen: wissel twee EMOTIS om met twee nieuwe uit het zakje

Het team dat als eerste geen EMOTIS meer heeft is de winnaar!

Emotify - Inhoud speldoos

Conclusie Recensie Emotify

Emotify is een creatief spel waarbij je de meest fantastische antwoorden met emoticons kunt neerleggen. Zijn je medespelers ook creatief en weten ze het te raden? Ons testpanel heeft dit spel met veel plezier gespeeld en bij één keer spelen hield het niet op. Dit is een spel dat vaker gepakt gaat worden.

Zoals we van Koninklijke Jumbo gewend zijn zijn de materialen gebruikt voor dit spel degelijk en van goede kwaliteit. De meegeleverde handleiding is duidelijk en makkelijk te lezen. De conclusie is duidelijk: het is een leuk spel en is z’n geld meer dan waard.

De recensie Emotify wordt door de redactie van SpeelgoedMagazine.nl gewaardeerd met een meer dan verdiende negen.

Waardering Recensie Emotify door SpeelgoedMagazine.nl: 9/10

[Total: 10 Average: 4.8]