Recensie Kakelspektakel

Naam: Kakelspektakel
Producent: Goliath Games
Adviesprijs: €19,99
Leeftijdscategorie: 8+

Verkooptekst fabrikant: Het kakelgekke gebarenspel! Meer dan duizend opdrachten, je hebt tien seconden om je team te laten raden wat je uitbeeld met als enige hulpmiddel een piepende kip! Buig het, trek eraan, draai het, vervorm het… de kip weet het antwoord!
Klopt dit? Ja,de kip van dit spel is geweldig!

Recensie Kakelspektakel

Recensie KakelspektakelKakelspektakel was dit jaar genomineerd voor Speelgoed van het Jaar 2014 in de categorie 12+ en dat is niet voor niets. Wanneer een product bij de genomineerden hoort van de Speelgoed van het Jaar verkiezing, is het sowieso een topproduct. Kakelspektakel belooft dan ook dé rage van het komende jaar te worden bij iedereen die het leuk vindt om gezamenlijk spelletjes te spelen.

Over Kakelspektakel

Kakelspektakel kipKakelspektakel is een spel voor drie tot twaalf spelers. Wanneer je dit spel met vier of meer spelers speelt, maak je twee teams om dit spel te spelen. In de doos van Kakelspektakel vind je een piepende kip, een doos met daarin 84 opdrachtkaarten met in totaal 1008 opdrachten, één dobbelsteen, een zandloper en de handleiding. Het doel van dit spel is om als eerste team (of speler) tien punten te behalen.

De speler die een opdracht moet uitbeelden wordt op dat moment acteur genoemd. De acteur gooit de dobbelsteen en pakt een kaart. Deze kaart mag hij of zij aan niemand laten zien. De dobbelsteen bepaalt welk woord van de kaart moet worden uitgebeeld.

De acteur moet nu met de piepende kip het woord uitbeelden. Hoe dit gebeurt maakt niet uit, zolang je maar niet praat. Hoe gekker je doet, des te beter en komischer het is. Je kunt de kip dubbel buigen, ermee zwaaien of wat dan ook. Als voorbeeld wordt gegeven het woord ‘lasso’. Dit kun je uitbeelden door de kip boven je hoofd te laten draaien of door te doen alsof je een lasso naar de kip gooit en de kip vervolgens binnenhaalt.

Het woord moet binnen tien seconden geraden worden door iemand uit het team van de acteur. De zandloper geeft de tijd aan. Is het woord op tijd geraden? Dan heeft het team een punt gescoord! Is het woord niet geraden? Dan mag het andere team nog een poging doen om het woord te raden. Heeft het andere team het woord wel geraden? Dan verdienen zij een punt. Weet niemand het woord, dan wordt de kaart onderop de stapel opdrachtkaarten gelegd.

Het team dat als eerste tien punten heeft behaald, is het winnende team.

Conclusie recensie Kakelspektakel

KakelSpektakel inhoud doosNa het spelen van Kakelspektakel kan de redactie van SpeelgoedMagazine.nl concluderen dat dit een erg leuk spel is en dat de nominatie voor Speelgoed van het Jaar 2014 absoluut verdiend was. Het spel kan goed gespeeld worden door kinderen vanaf acht jaar, de opdrachten zijn goed uitvoerbaar en iedereen zal een opdracht anders uitbeelden doordat hij of zij een andere hersenkronkel heeft bij het zien van het uit te beelden woord.

De rubberen kip is gemaakt van stevig rubber en is flexibel. Je kunt de kip met een gerust hart buigen, zonder dat je bang hoeft te zijn dat de kip kapot gaat. Het spel is voorzien van het CE keurmerk waarmee de fabrikant aangeeft dat het product voldoet aan alle strenge Europese regels en wetten.

Samengevat kunnen wij concluderen dat dit spel een ware hit gaat worden bij het grote publiek dat houdt van spelletjes spelen met een gezellige groep mensen. Kakelspektakel gaat voor zeer komische avonden zorgen en daarom waardeert de redactie van SpeelgoedMagazine.nl de recensie Kakelspektakel met een absoluut terechte tien als eindcijfer.

Waardering door SpeelgoedMagazine.nl: 10/10

[Total: 2 Average: 4.5]