Recensie Thinkaboxin

Naam:

Thinkaboxin

Producent: 4thman Games
Adviesprijs: €29,95
Leeftijdscategorie: 8+

Verkooptekst fabrikant: Thinkaboxin is hét nieuwe dobbel- en bordspel van 2013. Thinkaboxin kan werkelijk overal gespeeld worden: thuis met familie, met vrienden in de kroeg of als ideaal tijdverdrijf op vakantie. Door de combinatie van dobbelen en onder andere poker elementen zal het iedere keer weer enorm spannend zijn!
Klopt dit? Het is een leuk spel dat je inderdaad overal kunt spelen en altijd spannend blijft.

Recensie Thinkaboxin

ThinkaboxinPas geleden stuurde spelfabrikant 4thman Games mij het nieuwe bord- en dobbelspel Thinkaboxin toe om te testen en er over te schrijven. Toen ik het spel eens goed bekeek zag ik hoe goed hier over nagedacht is en hoe perfect het verder is uitgewerkt.

Een spel dat enorm veel in de kroeg in Volendam werd gespeeld is verder ontwikkeld met meerdere varianten en uiteindelijk geproduceerd en uitgebracht. Bij het open maken van de doos werd ik aangenaam verrast: dit spel is gemaakt van degelijke materialen uit Europa waardoor de kwaliteit gewaarborgd is. Een sterk speelbord, goede dobbelstenen, dobbelbekers en speelstukken. Dit spel overleeft vele kroegavonden met gemak. Er wordt ook een scoreblok meegeleverd om de scores van de verschillende spelvarianten op bij te houden.

Over het spel Thinkaboxin

Thinkaboxin spel

Thinkaboxin

Doel van het spel is om als eerste speler alle vier de dobbelstenen uit je beker weg te spelen. Maar hoe doe je dat? Voordat je begint met het spel is van belang om de spelregels enkele keren goed door te lezen, zeker wanneer je niet bekend bent met dit kroegspel. In eerste instantie was het mij namelijk niet duidelijk hoe een bod werkt wat toch een essentieel onderdeel van spel is. Een bod doe je nadat iedereen zijn beker met dobbelstenen heeft omgegooid. Let op: de bekers moeten onder de beker blijven en niemand mag zien wat jij hebt gegooid. Er is één iemand die het bod mag doen wat vervolgens door de volgende speler verhoogt dit bod of trekt het in twijfel als hij denkt dat er gebluft wordt. Een bod is een gok of bluf over het totaal aantal dobbelstenen van een bepaalde waarde dat in totaal bij alle spelers is gegooid. De waarde van de dobbelstenen is van laag naar hoog 2, 3, 4, 5, 6 en 1. Een 1 geldt als joker en kan als elk puntenaantal worden ingezet.

Wanneer iedereen de regels goed heeft doorgelezen en met elkaar besproken zodat iedereen goed begrijpt hoe het werkt kun je beginnen met het spel. Ik kan je aanraden om te starten met de standaard variant van Thinkaboxin om het spel goed onder de knie te krijgen. Wanneer je het spel goed door hebt kun je starten met één van de vijf andere varianten zoals Nuggets, Goldrush, The Next Sheriff, Last Man Standing en Rattlesnakes. Ook bij deze varianten gelden de algemene spelregels van de standaard variant, maar hebben ze een leuke toevoeging om het spel een twist te geven.

Wanneer je van poker, dobbelspellen en bluffen houdt is Thinkaboxin een spel wat zeker niet in je collectie mag ontbreken. Het is dan een leuke afwisseling en zal je zeker fascineren waardoor het spel vele avonden gespeeld zal worden! Leuk is om bij dit spel de bijhorende bierviltjes te bestellen zodat je het spel geheel in stijl kunt spelen. Thinkaboxin krijgt van SpeelgoedMagazine.nl als rapportcijfer dan ook een ruime acht! Speciaal voor de bezoekers van SpeelgoedMagazine.nl heb ik een kortingscode gekregen waarmee je Thinkaboxin met maar liefst 20% korting kunt aanschaffen op www.thinkaboxinshop.com. Gebruik kortingscode boxkorting20 voor de korting op het spel.

Waardering door SpeelgoedMagazine.nl: 8/10

[Total: 0 Average: 0]