Recensie Nijntje Dansende Blokjes

Producent: Rubo Toys
Adviesverkoopprijs: €19,99
Leeftijdscategorie: Vanaf 36 maanden

Verkooptekst fabrikant: Vind jij dezelfde plaatjes als de blokjes stoppen met dansen?
Klopt dit? Dat is de grote uitdaging van dit spel!

Recensie Nijntje Dansende Blokjes

Recensie Nijntje Dansende BlokjesAlle kindjes vinden Nijntje leuk. Een spel met Nijntje is daarom als snel een hit. Een leuk spel met Nijntje is daarom altijd een toegevoegde waarde om te hebben. Of dit ook het geval is bij het spel Nijntje Dansende Blokjes? Daar kom je al snel achter in de recensie Nijntje Dansende Blokjes!

Wist je trouwens dan Nijntje Dansende Blokjes is genomineerd voor Speelgoed van het Jaar 2016?

Over Nijntje Dansende Blokjes

Recensie Nijntje Dansende Blokjes - InhoudIn de doos vinden we een spelconsole, vijftien kaartjes, vijftien blokjes en een gebruikershandleiding. Om dit spel te kunnen spelen moeten er eerst drie AAA batterijen in de spelconsole worden geplaatst. Deze batterijen worden helaas niet meegeleverd. Wanneer dit gedaan is kun je het spel aan zetten. Dit spel kun je op vier verschillende moeilijkheidsniveaus spelen. Dit is in te stellen door de knop aan de zijkant enkele seconden ingedrukt te houden.

Het spel kun je op twee manieren spelen.

Spel één: leg alle blokjes op de spelconsole, druk de knop in en de blokjes beginnen te dansen. Wanneer de console stopt met trillen, mag iedere speler proberen om heel snel zoveel mogelijk paartjes van de console af te pakken. Wanneer na een aantal seconden de console weer begint te trillen mag je geen blokjes meer pakken. Wanneer het trillen stopt, moet je weer proberen zoveel mogelijk paartjes te pakken. Dit gaat door totdat er nog maar één blokje op de console ligt. De speler met de meeste blokjes heeft het spel gewonnen.

Spel twee: Hier moet je de kaartjes uit het spel matchen. Schud de kaarten en deel ze per even paar uit aan de meespelende spelers. De kaartjes worden open op tafel neer gelegd. De blokjes worden op de console gelegd en de knop ingedrukt zodat ze beginnen met dansen. Wanneer het trillen stopt mag je zo snel mogelijk het blokje dat past ij jouw kaartje van de console af pakken. Ga nu net zo lang door tot één speler alle passende blokjes bij de kaartjes heeft gevonden.

Nijntje Dansende Blokjes is genomineerd voor Speelgoed van het Jaar 2016

Conclusie Recensie Nijntje Dansende Blokjes

Nijntje Dansende Blokjes is leerzaam en leuk! Kleintjes kunnen hier enorm veel plezier aan beleven. Wanneer de blokjes beginnen te dansen, is de verwondering op het gezicht van het kind prachtig om te zien. Het spel kan op verschillende niveaus gespeeld worden. Hierdoor is het niet alleen leuk voor de allerkleinsten om mee te spelen, maar ook voor de iets oudere kinderen.
Het is jammer dat er geen batterijen worden mee geleverd, maar gelukkig zijn het gangbare batterijen die iedereen wel ergens in huis heeft liggen.

De recensie Nijntje Dansende Blokjes wordt gewaardeerd met een zeer verdiende negen.

Waardering Recensie Nijntje Dansende Blokjes door SpeelgoedMagazine.nl: 9/10