Recensie Whisper De komst van Ari

Recensie Whisper De komst van Ari

Game: Whisper – De Komst van Ari
Producent: Mindscape
Console: Nintendo Switch
PEGI: 3
Adviesverkoopprijs: €39,95

Verkooptekst: Het paard Whisper is erg onrustig na een brand te hebben overleefd en zelfs Mika kan hem niet helpen. Tot de stoere Ari op de ranch komt. Hoewel ze geen ervaring heeft met paardrijden, raakt ze snel bevriend met Whisper. Meneer Kaan leert het meisje hoe ze voor het paard kan zorgen en hoe ze goed in het zadel kan zitten. Zal Ari net zo snel leren rijden als haar voorganger Mika? Kan ze Whisper helpen weer de oude te worden?
Klopt dit? Dit ligt aan jou…

Recensie Whisper De komst van Ari

Whisper – De komst van Ari hebben wij gespeeld op de Nintendo Switch en is vanaf nu verkrijgbaar. Het spel, gebaseerd op de film Stormwind, is echt een spel voor paardenmeisjes en is de opvolger van het succesvolle Whisper uit 2018. In dit spel maak je kennis met nieuwe karakters, avonturen en locaties.

Over Whisper De komst van Ari

Ari heeft een speciale band met Whisper, die op dit moment in het spel slechts een schaduw is van zijn vroegere zelf als gevolg van een traumatische ervaring. In de rol van Ari neem je als speler een flink aantal taken op je. Zo neem je het onder andere op tegen de ambitieuze Isabelle en help je Whisper te herstellen van het trauma en daarmee zijn vroegere kracht te herwinnen. Naast dat je goed moet kunnen paardrijden in het spel, moet je ook bewijzen dat je overweg kunt met pijl en boog. Ontdek het bevrijdende gevoel van paardrijden en voltooi de spannende missies in dit spel.

Recensie Whisper De komst van Ari

Conclusie Recensie Whisper De komst van Ari

Dit spel is er echt één voor paardenmeisjes. Er zit een goed (en lang) verhaal in en is niet al te lastig om te spelen. In het spel moet je verschillende opdrachten uitvoeren om je doel te bereiken en je kunt op verschillende snelheden rijden: stapvoets, draf, galop en extra snel. Dit is niet altijd even makkelijk, waardoor het spel net iets leuker wordt. Dit houdt het wat spannender.

Het verhaal van het spel heeft diepgang en is spannend. Het geluid is goed en het paardengeluid klinkt realistisch. Ook de conversaties zijn goed te verstaan. De graphics in het spel zijn prima: mooie bomen en velden met zonnebloemen.

Het spel is leuk om vaker te spelen, wanneer dit soort paarden/avonturenspellen je liggen. De redactie van SpeelgoedMagazine.nl waardeert het spel dan ook met een zeer verdiende 8.

Waardering Recensie Whisper De komst van Ari: 8/10

[Total: 5 Average: 4.8]