Let op: deze recensie gaat over de Nintendo Switch variant!

Uitgever: Maximum Games
Adviesverkoopprijs: €39,95
PEGI: 3

Verkooptekst: Nickelodeon Kart Racers is terug en je hebt meer keuze dan ooit tevoren!
Klopt dit? Ze zijn terug met deel 2 en je kunt kiezen uit 30 coureurs en 70 crewleden om te racen op 28 epische race circuits en 2 arena’s.

Over Nickelodeon Kart Racers 2 Grand Prix

Nickelodeon Kart Racers is terug en je hebt meer keuze  dan ooit tevoren! In deze game kun je kiezen uit 30 coureurs en kun je een pitcrew samenstellen door te kiezen uit personages vanuit je favoriete Nickelodeon series waaronder SpongeBob, Teenage Mutant Ninja Turtels en Invader Zim. Race met meer personages op meer circuits vol slijm om bekers te winnen en upgrades voor je kart.

Waar de meeste mensen Mario Kart wel kennen, denk ik dat Nickelodeon Kart Racers minder bekend is. En dat is jammer, want het is een enorm leuke game. Daarom kon ik niet wachten op deel 2! Racen met je Nickelodeon helden op banen afgeleid uit je favoriete Nickelodeon series. Het fijne is dat de banen niet op elkaar lijken, waardoor iedere baan weer anders is.

Nickelodeon Kart Racers 2 Grand Prix

Net als in de Mario variant, kun je in deze kart game ook je tegenstanders in de weg zitten door een power up te pakken en bijvoorbeeld een kabouter ergens op de baan te plaatsen waar een ander tegenaan kan botsen. Wanneer je over groen slijm rijdt kun je de chief-bonus activeren. Met slijm-munten kun je onderdelen voor je kart kopen waarmee je weer beter kunt worden.

In de Grand Prix mode kun je kiezen uit meerdere cups en verschillende snelheidsklassen (vergelijkbaar in Mario Kart met de CC klassen). In de cups race je over verschillende banen een klassement. Naast de Grand Prix mode, kun je ook een enkele race rijden, time trial, uitdagingen, arena mode en heb je een online multiplayer waarin je met in totaal 8 spelers kunt racen. In de gewone game kun je met maximaal 4 spelers racen.

Conclusie Recensie Nickelodeon Kart Racers 2 Grand Prix

De game is kleurrijk en heeft mooie graphics waar aandacht aan besteed is. Heel gaaf dat er, vergeleken met deel 1, meer personages uit de Nickelodeon stal bij zijn gekomen. Dit maakt het voor de jongere speler herkenbaar en leuk om te spelen. Ondanks dat het vergelijkbaar is met Mario Kart, is Nickelodeon Kart Racer 2 Grand Prix zeker leuk om ook te spelen. Dit tweede deel uit de reeks Nickelodeon Kart Racer is beter dan deel 1. Maar is het ook beter dan Mario Kart? Ik denk dat ze niet te vergelijken zijn, maar toch ook weer wel. Hmm.. Nee, het is beter om ze niet te vergelijken en allebei apart te spelen. Beide spellen zijn leuk, je bent aan het racen in een kart, maar toch is het anders.

Conclusie: Het is een leuk en grappig racespel op de Nintendo Switch. Zeker voor gezinnen met jonge kinderen tot een jaar of 10 is het een leuk spel om te spelen.

De game wordt gewaardeerd met een 7,5.

Waardering SpeelgoedMagazine.nl: 7,5 / 10