Recensie Expeditie Robinson het Bordspel

Naam: Expeditie Robinson het Bordspel
Producent: Just2Play
Adviesprijs: €24,99
Leeftijdscategorie: 10+

Verkooptekst fabrikant: Expeditie Robinson, overleef jij het spel?
Klopt dit? Met Expeditie Robinson het Bordspel kun je het gelijknamige televisie programma thuis spelen!

Recensie Expeditie Robinson het bordspelWie kijkt er niet naar? Expeditie Robinson is een enorm populair televisie programma waarbij bekende Nederlanders en Vlamingen het tegen elkaar opnemen. Dit jaar vindt vanwege de gigantische populariteit alweer de vijftiende editie plaats. De hoge kijkcijfers voor dit televisie programma hebben er mede voor gezorgd dat Expeditie Robinson nu ook als bordspel verkrijgbaar is.

Over Expeditie Robinson het Bordspel

Expeditie Robinson het bordspelExpeditie Robinson het Bordspel is een spel waarin twee teams het tegen elkaar moeten opnemen. De twee teams met ieder maximaal zes kampleden zitten ieder op een onbewoond eiland waar ze moeten overleven door het eiland te ontdekken en de materialen van het eiland te verzamelen. Het kan zijn dat één van de teams een speler meer heeft dan het andere team. De twee teams moeten het tegen elkaar opnemen in eliminatieproeven. Na de samensmelting moet iedere speler voor zichzelf spelen en het proberen te overleven in een bloedstollende afvalrace. Tijdens de samensmelting wordt er nog maar op één ieland gespeeld. Wanneer je na de samensmelting de meeste stemmen heeft uitgebracht op het laatst overgebleven kamplid wint het spel.

Het spel begint dus met de teamfase waarin ieder team op een eigen onbewoond eiland zit. Tijdens de teamfase moet je als team proberen om drie verschillende missies te volbrengen waarmee bij iedere missie een extra stemkaartje verdient kan worden. Deze stemkaartjes kunnen bij de volgende fase worden ingezet. De twee teams spelen om de beurt.

Nadat de teamfase is gespeeld vindt de samensmelting plaats en begint het tweede gedeelte van het spel. Alle spelers gaan nu als individu verder en wordt er gestemd. Ieder stemkaartje dat je hebt, stop je in een gleuf van de stemkist. Je gooit je stem in de gleuf van de speler waarop je wilt stemmen. Je moet hierbij proberen om jouw gekozen kamplid als laatste over te laten blijven.

Tijdens de samensmelting worden er proeven gespeeld. De speler die de proef wint, mag een speler naar keuze uit het spel verwijderen. Uiteindelijk blijft er maar één kamplid over en wordt het spannend: wie heeft er op dit kamplid gestemd en met hoeveel stemmen? De speler die op de Robinson de meeste stemmen heeft ingezet is de winnaar.

Conclusie recensie Expeditie Robinson het Bordspel

Expeditie Robinson het spelExpeditie Robinson het Bordspel is een leuk spel om te spelen, zeker wanneer je bekend bent met het gelijknamige televisie programma en dit graag kijkt. Eerst speel je als team en later individueel.
Om het spel te beginnen moet je eerste alle kartonnen onderdelen uit het karton drukken en ze sorteren. Deze kartonnen onderdelen zijn zeer gemakkelijk uit het karton te drukken, zijn stevig en gaan dus lang mee.

De meegeleverde handleiding is zeer uitgebreid en duidelijk beschreven. In deze handleiding vind je diverse tips om het spel goed te kunnen spelen. Lees de handleiding goed door en leg je medespelers alle regels goed uit. Wanneer je dit hebt gedaan kun je beginnen aan dit fantastische spel. De makers (Just2Play) van dit spel hebben aan ieder detail veel aandacht besteed en dat is te merken.

De recensie Expeditie Robinson het Bordspel eindigt met een meer dan verdiende tien als rapportcijfer. Expeditie Robinson het Bordspel overleeft de recensie!

Expeditie Robinson is verkrijgbaar in de Just Webshop.

Waardering door SpeelgoedMagazine.nl: 10/10