Recensie Gang Up!

Producent: HOT Games
Leeftijdscategorie: 12+
Adviesverkoopprijs: €9,95

Verkooptekst fabrikant: A criminally fun card game!
Klopt dit: Dit is echt voor de liefhebber.

Recensie Gang Up!

Recensie Gang UpGang Up! is een kaartspel waarbij jij als speler een crimineel bent. In dit spel moet je een zo hoog mogelijke status is misdadiger proberen te verwerven. Dit doe je door soms samen te werken en soms door andere spelers te laten arresteren. Ben jij een echte gangster?

Over Gang Up!

In het handige opbergdoosje van dit spel vind je 110 kaarten en een handleiding. Gang Up kun je spelen met drie tot vijf spelers. Een potje duurt ongeveer dertig tot zestig minuten. Het doel in dit spel is om een zo hoog mogelijke misdadigers status te verkrijgen. Dit doe je door ‘Crimes’ te plegen. Wanneer de crime succesvol is, dan stijgt je status. De eerste speler met twintig statuspunten of meer, is de winnaar van het spel en de grootste gangster!

Gang Up! heeft drie soorten kaarttypes (Crime kaarten en 2 resource kaarten: Influence, Gangster) en een status tracker. Om te starten met het spel moet je even gangster-kaarten pakken als dat er spelers zijn. Deze worden open in de Jail gelegd. Daarnaast worden alle crime kaarten gesloten neergelegd en iets verderop leg je de Resource kaarten neer. Iedere speler krijgt een status tracker en zet deze op vijf met bijvoorbeeld een muntje. Iedere speler krijgt vervolgens zes kaarten van de resource stapel.

Wanneer je het spel speelt kun je crimes organiseren. Hiervoor heb je manpower nodig. Iedere gangster in je HQ telt als 1 manpower, tenzij dit anders is aangegeven. Je kunt ook andere spelers vragen om manpower toe te voegen. Dit is een Ally. Nu is de crime begonnen. Gangsters kunnen niet meer naar de crime worden verplaatst, tenzij dit anders wordt aangegeven. Iedere speler kan nu influence kaarten of gangster actions kaarten gebruiken om de uitkomst van de crime te beïnvloeden. Wanneer iedere klaar is, is de crime afgelopen.

Recensie Gang Up

Conclusie recensie Gang Up!

Gang Up! is een kaartspel waarmee je samen veel plezier aan kunt beleven. Belangrijk om te weten is dat je wel het type speler hiervoor moet zijn om het leuk te vinden. Niet iedereen zal dit een leuk spel vinden, ondanks dat het goed is bedacht door de makers. De beschrijving van het spel is duidelijk en de kaarten worden geleverd in een handig opbergdoosje (dat is een plus!).

Het is goed dat de prijs van dit spel niet aan de hoge kant ligt, maar zeer terecht een adviesverkoopprijs heeft van €9,95. De recensie Gang Up! wordt door de redactie van SpeelgoedMagazine.nl gewaardeerd met een zeer verdiende acht.

Waardering redactie SpeelgoedMagazine.nl recensie Gang Up: 8/10

[Total: 4 Average: 5]