Recensie Tantrix Game Pack

Producent: Tantrix
Adviesprijs: €29,95
Leeftijdscategorie: 6+

Verkooptekst fabrikant: Spelers leren strategisch denken, problemen oplossen, plannen en hun geheugen trainen. Gegarandeerde breinbrekers!
Klopt dit? Voor de volle 100%.

Recensie Tantrix Game Pack

Recensie Tantrix Game PackTantrix Game Pack is een spel dat je op verschillende manieren kunt spelen. Ben je met één spel zo ver gevorderd dat er geen uitdaging meer in zit? Dan kun je verder met een variant hierop. Tantrix (Tangled Tracks) betekent in elkaar gedraaide lijnen en bestaat uit 56 genummerde stenen met op elke steen lijnen in de kleuren rood, groen, blauw en geel (geen enkele steen is overigens hetzelfde). Geluk, strategie en vaardigheid spelen een rol in de Tantrix spellen en kinderen vanaf vier jaar kunnen rustig aan beginnen om eenvoudige spellen op te lossen. Vanaf zes jaar zijn de moeilijkere strategie spellen geschikt.

Over Tantrix Game Pack

Tantrix Game Pack bevat verschillende spellen, maar voor ieder spel geldt dat alle aan elkaar rakende kleuren hetzelfde moeten zijn en dus moeten matchen. Rood mag enkel rood aanraken, blauw alleen blauw enzovoort.

Tantrix Game varianten

Discovery
Met deze variant moet je een lus (gesloten lijn van dezelfde kleur die over meerdere stenen loopt) maken. Je begint met steen 1 tot en met steen 10 en je kunt zelfs door gaan tot en met steen 30.

Gobble
De Gobble variant van Tantrix is een spel voor meerdere spelers (maximaal zes). Hierbij draait het meer om snelheid dan strategie en is een leuke introductie van Tantrix voor jonge spelers. Je moet bij Gobble zo snel mogelijk al je stenen aanleggen, maar je kunt alleen stenen aanleggen wanneer die minstens twee andere stenen raken. Je wordt beloond wanneer je een steen plaatst in een opvulruimte (dat is een Gobble!). In de handleiding zie je hier een duidelijk plaatje van als voorbeeld.

Strategiespel
Een spel voor twee tot vier spelers gebaseerd op vaardigheid en geluk. Dat wil zeggen dat de beste speler niet altijd wint! In dit spel kiest iedere speler vooraf zijn eigen kleur waarmee hij of zij een zo lang mogelijke lijn of lus in de eigen kleur moet maken. Iedere speler begint met zes stenen, zodra je een steen hebt neergelegd pak je een nieuwe steen uit de zak zonder erin te kijken. De speler met de langste lijn of lus wint.

Dit zijn slechts drie varianten. Verder kun je nog de volgende spel varianten met Tantrix Game Pack spelen: Solitaire, Regenboog, Piramide, Beginner, Student, Leraar, Professor en Genie.

Over recensie Tantrix Game Pack

Tantrix Game Pack is een uitdagend spel voor jong en oud en blijft boeien doordat je steeds weer andere varianten van dit spel kunt spelen. De stenen zijn gemaakt van stevig plastic en zitten verpakt in een handige opbergtas. De kleuren op de stenen kunnen voor mensen die kleurenblind zijn een struikelblok zijn, maar… er is ook een uitvoering van Tantrix verkrijgbaar speciaal voor mensen die kleurenblind zijn.
De stevige materialen die gebruikt zijn voor dit spel, de uitdaging en de variatie wat Tantrix aan spelers biedt zorgen voor een hoge eindwaardering voor dit spel. SpeelgoedMagazine.nl waardeert Tantrix Game Pack dan ook met een verdiende 10 als rapportcijfer.

Tantrix is verkrijgbaar bij iqspellen.nl.

Waardering door SpeelgoedMagazine.nl: 10/10

[Total: 0 Average: 0]