Recensie Woordzoeker Turbo

Producent: Goliath Games
Adviesprijs: €17,99
Leeftijdscategorie: 8+

Verkooptekst fabrikant: Vind jij de woorden razendsnel? Woordzoeker Turbo is het supersnelle woordspel!
Klopt dit? Het is de supersnelle variant van de welbekende Woordzoeker.

Recensie Woordzoeker Turbo

Recensie Woordzoeker TurboWellicht ben je al bekend met Woordzoeker. Van dit spel is nu een turbo-versie uitgebracht: Woordzoeker Turbo. Dit spel beloofd dat het speelplezier blijft, maar de spanning door de tijdsdruk wordt opgevoerd. Lees snel de recensie Woordzoeker Turbo hieronder verder!

Over Woordzoeker Turbo

Recensie Woordzoeker TurboWoordzoeker Turbo is de snelle variant van het welbekende spel Woordzoeker. De bedoeling van dit spel is om als eerste het woord te vinden, dat wordt gezocht. Wanneer je als eerste speler het woord gevonden hebt, moet je in de geluidstotem knijpen. Heb je het eerste woord? Dan win je de kaart. De speler die in een ronde als eerste drie kaarten heeft gewonnen krijgt een fiche en wint de ronde. Je wint het spel wanneer je als eerste speler drie fiches wint.

Om te bepalen welk woord gezocht wordt op een kaart, moet er aan de spinner gedraaid worden. De kleur die door de pijl op de spinner wordt aangegeven, geeft aan welk woord op de kaart gezocht moet worden. Het woord kan in alle richtingen verstopt zijn: van links naar rechts, van rechts naar links, van boven naar beneden, van beneden naar boven en diagonaal. Het woord is echter altijd verstopt in een rechte lijn.

Wanneer je denkt het woord te hebben gevonden en de totem hebt gepakt, moet je het woord aanwijzen. Wanneer je het woord toch niet hebt gevonden, moet je de volgende beurt overslaan. De gespeelde kaart moet dan onderop de stapel kaarten worden gelegd.

Conclusie recensie Woordzoeker Turbo

Recensie Woordzoeker TurboWoordzoeker Turbo bevat 30 dubbelzijdige speelkaarten, ofwel zestig puzzels met ieder tien verstopte woorden. De materialen gebruikt voor dit spel zijn van degelijke kwaliteit, iets wat je van een goed spel mag verwachten.

Het spel is leuk, zeker wanneer je van puzzelen (woordzoekers) houdt. Waar het bij de originele variant van Woordzoeker van Goliath Games ook om snelheid gaat (je moet daar immers ook als eerste het woord vinden), is er toch een wezenlijk verschil met Woordzoeker Turbo. Na ieder woord wordt er een nieuwe puzzel (speelkaart) gepakt. Iedere keer liggen de letters dus anders.

Ondanks dat er zestig puzzels zijn, zal het even duren voordat je ieder woord hebt gespeeld. Hopelijk zijn er tegen de tijd dat wij alle puzzels en woorden hebben gehad ook uitbreidingssets verkrijgbaar met nieuwe puzzels. Al met al is Woordzoeker Turbo een leuk spel om met elkaar te spelen. De redactie van SpeelgoedMagazine.nl waardeert de recensie Woordzoeker Turbo met een verdiende negen.

Waardering door SpeelgoedMagazine.nl: 9/10

[Total: 5 Average: 3.6]