Recensie Drie Kleine Biggetjes

Producent: Smart Games
Adviesverkoopprijs: €24,95
Leeftijdscategorie: 3-6 jaar

Verkooptekst fabrikant: Er was eens… Dit puzzelspel is ideaal voor de handjes van jonge kinderen. Ontdek hoe de biggetjes in hun huis passen en door het raam naar buiten kijken.
Klopt dit? Absoluut, en het is leuk én leerzaam!

Recensie Drie Kleine Biggetjes

Recensie Drie Kleine BiggetjesDrie Kleine Biggetjes is een puzzelspel voor kinderen vanaf drie jaar waarbij logisch nagedacht moet worden. Dit spel past daarom perfect bij opgroeiende kinderen die op zoek naar zijn prikkels en het leuk vinden om te puzzelen. Dit is echter geen standaard puzzel…! Zou dit spel daarom de titel Speelgoed van het Jaar 2015 hebben gewonnen?

Over Drie Kleine Biggetjes

Speelgoed van het Jaar 2015In de doos van dit spel vind je een spelbord, drie puzzelstukken met huizen, drie biggetjes, één wolf, een boekje met opdrachten en oplossingen en een sprookjesboek vol prachtige illustraties. In het boekje met opdrachten vind je maar liefst 48 opdrachten. Dit spel heeft twee verschillende soorten opdrachten: 24 dag-opdrachten zonder de wolf en 24 nacht-opdrachten met de wolf. De opdracht in het boekje geeft aan hoe je de figuren moet plaatsen.

Het doel van dit spel is om bij de dag-opdrachten de drie puzzelstukken op het spelbord te plaatsen zodat de varkentjes buiten de huisjes blijven. Je moet de varkentjes plaatsen zoals in de opdracht wordt aangegeven. Soms mag je maar één of twee varkentjes plaatsen. Iedere keer is er maar één juiste oplossing.

Bij de nacht-opdrachten is het doel van dit spel om de drie puzzelstukken op het spelbord te plaatsen zodat de varkentjes binnenin de huisjes terecht komen en daardoor beschermd zijn tegen de wolf. Ook voor deze opdrachten heb je niet altijd alle varkens nodig.

Conclusie recensie Drie Kleine Biggetjes

Recensie Drie Kleine BiggetjesDit spel is goed voor de ontwikkeling van jonge kinderen. Het ontwikkeld logisch denken, strategisch plannen en stimuleert de ontwikkeling van de visuele en ruimtelijke beleving. De oplossingen van de puzzels zijn voor volwassen vaak vanzelfsprekend, maar voor jonge kinderen kunnen ze erg moeilijk zijn. Het kan voor jonge kinderen een hele uitdaging zijn. Wanneer ze dit spel voor het eerst spelen, kan het fijn zijn wanneer je ze er mee helpt door ze aan te moedigen en ze vragen te stellen zoals: waar denk jij dat dit puzzelstukje past? Of: Welk huisje zou er over dit varkentje passen? Waarom denk je dat dit puzzelstukje daar moet liggen?

Dit spel bezorgt je kind uitdagende puzzels welke ze met veel plezier oplossen.

We kunnen zeggen dat Drie Kleine Biggetjes met recht de titel Speelgoed van het Jaar 2015 heeft gewonnen! De redactie van SpeelgoedMagazine.nl waardeert de recensie Drie Kleine Biggetjes daarom ook meet een zeer verdiende tien.

Waardering recensie Drie Kleine Biggetjes SpeelgoedMagazine.nl: 10/10

[Total: 6 Average: 5]