Recensie K3 Sing-Along Sound Tower

Naam: K3 Sing-Along Sound Tower
Producent: Studio 100 / BigBen Interactive
Adviesprijs: €99,99
Leeftijdscategorie: 4 tot en met 10 jaar

Verkooptekst fabrikant: Zing mee met de meiden van K3 met deze mooie sing along sound tower. Zet de FM radio aan, gebruik een USB stick om muziek vanaf je MP3 speler te luisteren. Je kunt zelfs een telefoon of andere externe geluidsbron aansluiten middels de AUX ingang.
Klopt dit? Ja zeker, maar er had wel een exclusieve K3 song bij geleverd mogen worden.

Recensie K3 Sing-Along Sound Tower

Recensie K3 Sing-Along Sound TowerVeel kinderen zijn fan van de populaire meidengroep K3 en hebben ongetwijfeld vele CD’s vol muziek en DVD’s met shows van de drie dames van K3. Naast al die CD’s en DVD’s zijn er nog veel meer fan producten van K3 beschikbaar, en nu kan de collectie uitgebreid worden met deze prachtige K3 Sing-Along Sound Tower!

Over K3 Sing-Along Sound Tower

De K3 Sing-Along Sound Tower is een een toren met daarin boxen, een FM radio, een externe microfoon, de mogelijkheid om een USB stick met MP3 bestanden op aan te sluiten, een AUX ingang met meegeleverde kabel om externe geluidsbronnen op aan te sluiten zoals bijvoorbeeld een iPhone of MP3 speler, een uitgang voor een koptelefoon (niet meegeleverd), een afstandsbediening en klok / wekker. Deze muziektoren werkt op netstroom (220V).

K3 Sing-Along Sound Tower TopDeze toren van zo’n 70 cm hoog is versierd met afbeeldingen van de dames van K3 en heeft bovenop de toren een standaard om je telefoon op te zetten wanneer je deze hebt aangesloten. Met de meegeleverde afstandsbediening (inclusief batterijen) kun je de toren bedienen.

Nadat je de toren in elkaar hebt gezet en de toren op de stevige standaard is vastgeschroefd kun je aan de slag. Je kunt luisteren naar de radio (FM) en eventueel meezingen middels de microfoon. Het geluid van de microfoon is harder en zachter in te stellen evenals het geluid van de muziek. Aan de achterkant van de toren zit een draadje dat fungeert als antenne en welke te stellen is.

In de USB poort bovenop de toren kun je een USB stick aansluiten en de MP3 bestanden vanaf deze USB stick afspelen. Ook nu kun je middels de microfoon weer meezingen. Via de lijningang kun je andere externe geluidsbronnen aansluiten zoals een iPhone of MP3 speler. Dit kun je doen middels de meegeleverde 3,5mm kabel.

Verder zit er een digitale klok aan de voorkant van de K3 Sing-Along Sound Tower. Hierop kun je de tijd aflezen. Deze digitale klok van de muziektoren is tevens als wekker te gebruiken.

Conclusie recensie K3 Sing-Along Sound Tower

K3 Sing-Along Sound Tower Microfoon houderDe K3 Sing-Along Sound Tower is een leuk artikel voor de echte K3 fan. Het is gemaakt van stevige materialen en voorzien van een CE markering waarmee de fabrikant aangeeft dat het een deugdelijk product is en voldoet aan de strenge wet en regelgeving in Europa. De meegeleverde handleiding omschrijft duidelijk hoe je de toren in elkaar kunt zetten en hoe het werkt.

De boxen geven een goed geluid en een USB stick, MP3 speler of telefoon is gemakkelijk aan te sluiten. De toren is eenvoudig te bedienen en jonge kinderen vanaf vier jaar zullen hier geen moeite mee hebben. Wanneer je de microfoon dicht in de buurt van de boxen houdt krijg je een vervelende pieptoon, maar dat is de reden waarom de ingang voor de microfoon en de houder van de microfoon zich aan de achterkant van de toren bevinden.

De K3 Sing-Along Sound Tower is een prachtig product voor de ware K3 fan en is het geld meer dan waard. Maar voor het aardige bedrag van €99,99 had er wel een exclusieve K3 song bij mogen zitten, zodat de kinderen gelijk met K3 mee hadden kunnen zingen. De redactie van SpeelgoedMagazine.nl waardeert de recensie K3 Sing-Along Sound Tower dan ook met een verdiende 9,5 als rapportcijfer.

Waardering door SpeelgoedMagazine.nl: 9½ / 10

[Total: 5 Average: 3.4]