Games worden verslavend gemaakt door producent

Game controllerGoed verkopende games worden volgens verslavings-deskundige Dick Trubendorffer zo ontworpen dat veel spelers er verslaafd aan raken. Door dit trucje van de game-fabrikanten komen er volgens hem jaarlijks vele duizenden videogame addicts bij.

Grand Theft Auto V als voorbeeld
Dit nieuws komt nu net de nieuwe game Grand Theft Auto V met veel reuring is uitgekomen en al na de eerste dag een enorm succes blijkt te zijn: op dag één bracht dit spel al ruim 600 miljoen euro op. Komt dit omdat de vorige games zo verslavend zijn gemaakt dat de gamers op de dag van release al de opvolger in huis willen hebben? Of past de producent van dit spel gewoon een goede marketing-strategie toe?

Gedragspsychologen
Volgens Trubbendorffer nemen producten gedragspsychologen in dienst om de games extra verslavend te maken door het toepassen van ‘slimme’ trucs. Maar is dat ook zo? Zijn games sowieso al niet verslavend zoals men dat vroeger had met bordspellen en avonden achter elkaar Monopoly en Risk kon spelen? Of werden er toen ook slimme trucjes van psychologen toegepast? Het wachten is nu op een goed onderbouwend onderzoek voordat er een oordeel geveld kan worden.

Wordt vervolgd …

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]

Dit vind je misschien ook leuk...